Transparenta in asociațiile de proprietari un drept al proprietarilor de condominii

Drepturile proprietarilor de condominii

In Legea 196/2018 sunt definite foarte bine drepturile proprietarilor de condominii. Noi ne vom opri la articolului 28 alin. (1) „Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea  asociației de proprietari să solicite în scris și să primească copii după orice document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociației de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.”

In baza acestui articol in unele situații, poti sa pui in încurcătura un președinte de asociație. El poate sa fie nepregătit. In aceasta situatie ii va fi foarte dificil sa va pună la dispoziție documentele solicitate. Printre drepturile proprietarilor de condominii se numara si obligativitatea presedintelui de a va pune la dispozitie documentele solicitate. Dezordinea in asociațiile de proprietari este de multe ori foarte prezenta, drept urmare documentele pot fi prezentate destul de greu si de multe ori într-o stare precara si cu lipsuri masive in conținut si arhivare.

Pentru o societate de administrare insa, care face o afacere din asta, lucrurile sunt diferite. Acesteia nu ii vor fi străine sau nu va avea nici o problema in a pune la dispoziție președintelui si membrilor asociației documentele justificative pregătite si arhivate așa cum legea o cere.

Softurile informatice

Mai nou cu ajutorul softurilor informatice precum BlocManagerNET aceste documente sunt arhivate electronic. Ele sunt puse la dispoziție in timp real printr-o platforma cu acces online membrilor asociației. Cu un username si o parola poti avea acces instant la facturile in format original cu semnătura electronica aplicata, cum e cazul facturilor emise de furnizorul Electrica. In cazul acestora importul in sistemul electronic se face direct, eliminand astfel orice gresala de redactare. Mai exact factura se salvează pe desktop, se face click dreapta pe ea si se importa in sistem direct din meniul de context al Windows-ului. Imediat după deschiderea programului in care lucrează firma de administrare acesta factura este importata automat, ea fiind deja pusa la dispoziție in platforma on line locatarilor. In astfel de situatii pot fi indeplinte cu unurinta drepturile proprietarilor de condominii.

Digitalizarea ofera transparenta proprietarilor de condominii 

In era digitala accesul la calculator este la îndemâna tuturor. Un simplu cont pe o platforma online este deja o simpla banalitate. Daca prin sistemele informatice se oferă acces la documnete oferind transparenta nu vad de ce nu s-ar folosi. Mai mult, in platforma pot fi încărcate documentele de constituire ale asociației de proprietari, contracte cu furnizorii de utilități si servicii toate acestea sunt, drepturile proprietarilor de condominii. Astfel fiecare membru are acces la acestea imediat si la ore la care de obicei nu te poti întâlni cu administratorul, eliminand astfel „sindromul” suspiciunii.

Concluzie

Digitalizarea oferă doar avantaje. Nici un dezavantaj nu exista in a o folosi, si totul pentru a oferi transparenta.

error: Continutul este protejat !!!