Desprindere din asociatiile de proprietari

     La nivel de oras inca sunt suficient de multe asociatii de proprietari formate din zeci de imobile iar ca si numar de apartamente peste 1000. Aceste asociatii de proprietari nu au eficienta dorita de membrii lor pentru ca nu pot fi administrare eficient. Lipsa unor bunuri elementare duc la proasta organizare si administrare defectuoasa a acestora. Un sistem informatic performant care ar duce la scurtarea timpului petrecut cu calculele si organizarea digitalizata a documentelor asociatiei de proprietari care sa fie la indemana administratorului prin medii digitale si stocare in cloud ar duce la o mai buna eficientizare a acestora ramanadu-le din timpul fizic pentru a putea gestiona proprietatile si a crea dialog de calitate cu membrii asociatiilor. O alta problema organizatorica este acea ca in asociatiile mari nu exista spatiu suficient pentru desfasurarea personalului de intretinere iar recuzita acestora este de o calitate indoielnica. Chiar si prin semnarea unui contract de curatenie cu firme specializate nu ar fi un avantaj daca personalul acestora nu ar avea un vestiar spre exemplu sau trebuie sa-si care apa de la 2 blocuri distanta. Toate aceste neajunsuri duc azi la ceea ce traim cu totii in asociatiile de proprietari.

     In aceste conditii sunt multi membrii care doresc desprinderea de asociatiile mamut si infiintarea la nivel de scara, dar lucrurile nu merg mai departe decat in situatiile in care in una din aceste scari de bloc exista o persoana credibila si capabila sa duca la finalizare aceasta procedura, care de altfel nu este foarte complicata dar ai nevoie de ceva timp si cunostinte ca sa o duci la indeplinire.

     Sa presupunem ca ati identificat persoana potrivita din comunitatea dvs care probabil va fi si viitorul presedintele de asociatie si doriti in continuare sa va desprindeti si sa constituiti intr-o asociatie de proprietari independenta pentru a va gestiona mai bine si a lua decizi mai usor. In cateva idei scurte va spun pasii elementari care trebuiesc urmati in a va desprinde de asociatia mare.

     Primul pas si cel mai important este acela de a va asigura ca membrii asociatiei dvs nu au restante mari la intretinere. Dupa aceea este bine ca persoana care are initiativa sa faca cunoscuta intentia tuturor viitorilor membriilor si sa se asigure ca ceaa ce va rezulta dupa desprindere va fi cu adevarat in avantajul tuturor. Vor fi multe intrebri, pareri pro si contra, e bine sa va notati toate intrebarile pe care mebrii vi le pun pentru a va informa corect si la care sa reveti cu un raspuns corect la momentul oportun. In demersul dvs este bine sa fiti pregatit, cand ati hotarat sa va intalniti cu membrii, ca sa aveti eficienta, o data avut contactul cu acestia sa strangeti si semnaturile necesare, poate o sa aveti surprize placute si veti fi rasplatit cu increderea lor printr-o semnatura pe acordul de asociere. Daca 50%+1 mebru si-a exprimat dorinta de desprindere si infiintare intr-o asociatie de proprietari la nivel de scara puteti incepe demersurile legale. Totusi din experienta este bine ca aproape toti membrii viitoarei comunitati sa semneze pentru credibilitatea maxim ain fata judecatorului. Mai departe aduceti la cunostinta printr-o adresa catre asociatia existeanta de dorinta dvs de desprindere cu tabelul de semnaturi pe care le veti obtine tot la intalnirea cu membrii si obtineti semnatura presedintelui actualei asociatii din care va veti desprinde pe acest document cu mentiunea ca a luat act de desprindere a imobilului dvs. In cazul in care aveti nevoie de consultanta si sprijin in constituirea uneiasociatii de proprietari puteti sa contactati o firma de specialitate pentru a va ajuta in demersurile dvs pentru a fi in legalitate. Dupa ce ati obtinut semnaturile in baza tabelului de semnaturi Afisati la loc vizibil convocatorul si organizati o adunare generala ca sa fiti in legalitate, asigurati-va ca membrii care au semnat, cel putin, vor fi prezenti la sedinta. Pe ordinea de zi va fi trecut 1. Infiintarea asociatiei de proprietari, 2. Mandatare societate X, 3. Alegeri presedinte viitoare structura a asociatiei de proprietari. Modele de documente gasiti in acest material. Convocarea AGA se face cu minim 7 zile inainte de data afisa la loc vizibil a convocatorului. In principu pentru ca este vorba de interesul tuturor si de obicei cand exista dorinta de desprindere din asociatiile vechi lumea se prezinta aproape in procent de 100% deci sunt sanse ca la primul termen sa se intruneasca cvorumul necesar pentru a putea valida sedinta. La sfarsit se va intocmi PV al adunarii generale si se poate trece la demersurile de infiintare. In baza PV se mandateaza persoana sau firma care se va ocupa de aceste demersuri si aceasta va intocmi si depune toate documentele necesare pentru obtinerea acordului de la furnizorii de utilitati, Societatea Termoficare Oradea SA, Compania de apa Oradea SA si Societatea Electrica Furnizare SA, se completeaza Acordul de asociere si Statutul asociatiei de proprietari (cum se va numi), pentru corectitudine in editarea acestor documente este bine sa cunoasteati din ce este format imobilul, eventual sa scoateti o coala CF cu viitorii membrii sa aveti toate informatiile de care aveti nevoie, suprafete in baza carora veti calcula cota parte, s.a.m.d. O data obtinute acordurile de la furnizorii de servicii si completarea corecta a acordului de asociere si a statutului asociatiei cu adresa prin care informati asociatia mama de intentia de desprindere aceste documente in original si 2 copii se depun la sediul primariei pentru departamentul de indrumare si control al asociatiilor de proprietari. Mai departe acest departament le va verifica si le va inainta catre judecatorie, se judeca in lipsa cu termen de recurs 5 zile. Din acest moment se poat incepe celalate demersuri pentru obtinerea certificatului fiscal apoi se poate demara procedura de semnare a contractelor pe noua asociatie.

Mult succes!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Citeste si ...

error: Continutul este protejat !!!